Veelgestelde vragen

Informeren, animeren, inspireren of aantrekken, we willen het allemaal in onze communicatie. Maar als het op reclame aankomt dan moet jouw boodschap of merk vooral onderscheidend zijn van al de rest. De inhoud en vormgeving van jouw boodschap is belangrijk, maar wat ben je met sterke content als je deze visueel niet ten volle kan tonen? Zonde!

Daarom is de keuze voor een gepaste LED toepassing zo belangrijk. Met een helder, levendig en attractief opvallend scherm trek je meteen de aandacht van voorbijgangers. Het gaat zelfs verder dan dat. Met de juiste combinatie van beelden en kleuren neem je de voorbijgangers mee in jouw verhaal. Maar dat is niet het enige voordeel van een LED scherm. Daarnaast zijn LED’s milieuvriendelijk en gebruiksvriendelijk. LED schermen hebben een ruim kleurbereik dat perfect aan te passen valt aan elke situatie. Dit resulteert in een hoge helderheid en een grotere lichtintensiteit wat op zich weer resulteert in levendige en hierdoor opvallende schermen.

Wanneer je over LED spreekt of leest dan heb je wellicht al meerdere malen het woord pix­elpitch horen vallen. De pixelpitch oftewel de pixelgrootte is eigenlijk de afstand tussen de LED beeldpunten. Dit wordt uitgedrukt in millimeters. De pixelpitch en de totale afmeting bepaalt de uiteindelijke resolutie van een LED scherm. Hoe kleiner de pixelpitch, hoe hoger de resolutie van het LED scherm.

 

De pixelpitch zal niet enkel bepaald worden op basis van de kijkafstand en de afmeting van het LED scherm. Je weet best vooraf ook goed waarvoor je het LED scherm gaat gebruiken. Denk daarbij ook goed na over wat je wilt tonen op het LED scherm en hoeveel details er in de content aanwezig zijn. Voor content met veel details heb je een hogere resolutie nodig en dus een kleinere pixelpitch. Gebruik je het LED scherm buiten dan moet je rekening houden met de invloed van lichtinval.

Om jou een voorbeeld te geven hebben we de pixels in onderstaande afbeeldingen geaccentueerd . De eerste foto heeft een pixelpitch van 4mm, de tweede van 6mm en de derde van 8mm.

Wanneer je de afmetingen en de pixelpitch van het LED scherm kent, kun je de resolutie berekenen. Doe je even mee?

‍Case 1
We hebben een scherm van 4m² of 156 cm H x 260 cm B
Met een pixelpitch van 10 mm SMD

Berekening
Hoogte: 1.560 mm /10 = 156 pixels
Breedte: 2.600 mm / 10 = 260 pixels
Totale Resolutie: 156 x 260 = 40.560 Pixels

Dit LED scherm heeft eerder een lage resolutie en is dan ook voornamelijk geschikt voor teksten , pictogrammen, logo’s en foto’s

Case 2
‍We hebben een scherm van 4m2 of 156 cm H x 260 cm B
Met een pixelpitch van 6 mm SMD

Berekening
Hoogte: 1.560 mm / 6 = 260 pixels H
Breedte: 2.600 mm / 6 = 433 pixels B
Totale Resolutie: 260 x 433 = 112.666 Pixels

Dit LED scherm heeft eerder een hoge resolutie en kan gebruikt worden voor alle toepassingen, waaronder video, live wedstrijden en film.

Al onze LED schermen, met uitzondering van onze transparante en mesh LED schermen, worden modulair opgebouwd met modules van 250 x 250. Hierdoor zijn alle afmetingen in een veelvoud van deze modules mogelijk. Dankzij onze in-house LED specialisten maken we onze constructies volledig in functie van de gewenste afmeting of vorm. Bij het ontwerp van een constructie van een LED scherm houden we wel vooraf rekening met de plaats waar deze wordt geïnstalleerd, zodat er steeds voldoende ruimte wordt gelaten voor de afkoeling van het LED scherm dankzij ventilatie.

Brightness betekent lichtsterkte. Een high brightness is een scherm met een hogere lichtsterkte. Het is onder andere door deze hogere lichtsterkte dat je beelden kan tonen met een hoger contrast. Beelden met deze hoge contrast zijn beter zichtbaar en leesbaar. Ze vallen meer op en worden beter onthouden door de voorbijgangers. Dankzij die hogere lichtsterkte blijft je content altijd goed zichtbaar, ook in zonlicht of een fel verlichte ruimte, wat niet het geval is bij een scherm met een lagere brightness.

Gezien de grote variatie in uitvoeringen en afmetingen, is elk project maatwerk. De prijzen zijn erg variabel per type LED scherm en gekozen pixelpitch. Een LED scherm aankopen is een belangrijke, grote, maar zeker ook een goede en duurzame invester­ing. Kies daarom voor een LED specialist met kennis, kwaliteit en betrouwbaarheid. Want wanneer u overweegt om een LED scherm aan te kopen dan is het van belang om rekening te houden met zeer uiteenlopende kwaliteitsverschillen. Het rendement van een LED scherm neemt net toe naarmate de duur van het gebruik. Zorg er dus daarom ook zeker voor dat het LED scherm steeds goed wordt onderhouden.

Heb je niet meteen de middelen om een LED scherm meteen aan te kopen dan zijn er enkele op­ties die u kunnen helpen bij de financiering van een LED scherm. Zo kan je een LED scherm leasen. Door een samenwerking met financiële partners kun je jouw investering over een langere periode verspreiden.

De levensduur van een LED scherm is afhankelijk de omgeving, toepassing maar vooral de kwaliteit van de LED technologie. LED schermen hebben een levensduur van 100.000 tot 120.000 uur en zijn in staat om 11 jaar lang 24 uur per dag te werken. Hou er wel rekening mee dat LED schermen meestal niet branden ti­jdens de nacht, waardoor de levensduur verlengt.

Hoewel je regelmatig hoort vertellen dat een LED scherm geen onderhoud nodig heeft, raden wij aan om dit toch op regelmatige basis te doen. Zeker de LED schermen buiten zijn onderhevig aan extreme weersomstan­digheden.

Het regelmatig schoonmaken van het scherm, zoals bijvoorbeeld het verwijderen van stof, draagt bij aan een goede koeling. Indien het scherm gebruikt wordt voor reclames, probeer dan te vermijden dat geruime tijd alleen wit of groen beeld wordt getoond. Op deze mani­er voorkom je grote stroompieken en verhitting van kabels. Dankzij de Brightness sensor wordt de helderheid van het scherm aangepast, wat opnieuw bijdraagt tot energiebespar­ing en een verlengde levensduur van het scherm. Net daarom is het belangrijk om ook de Brightness sensor regelmatig eens na te laten kijken.

LED schermen zijn niet enkel duurzaam maar we maken ze ook nog eens circulair. Ons doel is om onze LED toepassingen zo hoogwaardig mogelijk te blijven inzetten, net daarom kunnen we onze LED schermen upgraden. Op deze manier blijven ze niet enkel een hoge tweedehandswaarde behouden, ze kunnen nadien ook makkelijk geassembleerd worden en omgevormd worden tot nieuwe producten. Onze materialen zijn zoveel als mogelijk recyclebaar of afbreekbaar.

Vraag een offerte

Trek de aandacht met attractieve en dynamische boodschappen. Genereer meer merkbekendheid en meer omzet.